Bel ons

'Ik voel me zelfverzekerd en ontspannen'

Examenvrees

Herken je dit?

  • Je hebt de stof goed geleerd, maar tijdens een examen of tentamen blokkeer je
  • Je kunt niet meer bij de informatie in je hoofd komen
  • Van te voren pieker je veel en ben je gespannen
  • Je raakt tijdens een examen of tentamen in paniek

Het is heel normaal om je wat gespannen te voelen voor een examen of tentamen. We spreken dan van gezonde spanning. Het zorgt ervoor dat je beter presteert. Maar als je erg gespannen bent en er veel over piekert, is er sprake van examen- of tentamenvrees. Dit kan er toe leiden dat het je voorbereiding, of het examen of tentamen zelfs negatief beïnvloedt. Vooral als je compleet in paniek raakt.

Symptomen bij examenvrees

  • Moeite met het onthouden van de studiestof
  • Niet helder meer kunnen denken
  • Tintelingen/ droge mond/ duizelingen
  • Hoge adem/ hyperventilatie
  • Gejaagde hartslag/ druk op de borst
  • Trillen/ zweten

Zo kan het ook!

Je stapt het examenlokaal binnen. Je voelt een gezonde spanning en hebt er zin in om goed te presteren. Je voelt je zelfverzekerd omdat de lesstof er goed in zit. Tijdens het examen kom je moeiteloos bij de juiste informatie die in je hoofd is opgeslagen. Na afloop verlaat je met een goed gevoel de examenruimte.

Ook jij kunt deze state of mind bereiken!

Duurzame oplossingen examenvrees

GROEPSCOACHING is het meest POPULAIR. Meer dan 10.000 mensen kozen eerder voor deze 2 daagse training die uiterst effectief is tegen bloosangst.
ASSERTIVITEITSTRAINING is een aanrader wanneer je ook moeite hebt met NEE zeggen en om voor de belangen van jezelf of je functie op te komen.

PERSOONLIJKE coaching is effectief en een aanrader tegen bloosangst wanneer tijd en privacy belangrijk voor je zijn. Wij adviseren 2 sessies persoonlijke coaching van 2.15 uur.

E-TRAINING ‘afrekenen met bloosangst’ is ideaal wanneer je de voorkeur geeft aan zelfhulp. Het is een uitgebreid pakket en heeft een cliënt-waarderingscijfer van 8.1.

ALLE TRAININGEN

E-TRAININGEN

Waarom langzaam als het sneller kan…

Met MindTuning™ leer je om je eigen herstelvermogen te mobiliseren. De uitwerking die de toepassing op je heeft blijkt ongekend, zowel in snelheid als duurzaamheid.

Mindtuning™ is door Pieter Frijters in 1992 ontwikkeld om zelf burn-out, stress en niet-reële angsten snel en adequaat op te lossen. Zijn uitgangspunt: ‘Ieder negatief gevoel dat in één keer ontstaat, heeft de potentie om in één keer op te lossen’. Hij coachte meer dan 30.000 mensen.

Aanpak examenvrees

  • Eerst wordt alle ruis in je brein die angst veroorzaakt opgespoord en met MindTuningoefeningen weggenomen. Vergelijk het met een oude radio die niet goed stond afgesteld op een zender. Zo wordt je brein weer ontvankelijk gemaakt en dringt alles weer helder tot je door. Je paniek blijft dan achterwege en zo kom je weer volledig in je energie.
  • Vervolgens leer je hoe je in de toekomst het ontstaan van angst en fobie voorblijft.

Pak je voordeel!

* Bij groepstraining en 1 op 1 consult krijg je ter ondersteuning GRATIS toegang tot een E-Training pakket naar keuze met duidelijke uitleg en video’s.

Tip om zelf te doen:

Onderwerp en doel

Pieter Frijters legt je uit waarom jij je beter niet bezig kunt houden met je angst, maar juist met dat wat je wél wilt!

Meer tips en oefeningen vind je in de boeken van Pieter Frijters.

Naar trainingen

Eerst meer video’s zien?

naar video-tips
AD over Pieter FrijtersAD over Pieter FrijtersLees artikel

Gratis TIPS ontvangen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.