Bel ons

'Ik geniet er nu enorm van om weer op hoogte te zijn'

Hoogtevrees

Met hoogtevrees is redelijk te leven. Het wordt anders wanneer je op de bovenste etage van een hoog gebouw gaat werken. Of wanneer je de bergen in wilt om te wandelen, te skiën of met een gondel een diep dal wilt oversteken.

Extreme vorm hoogtevrees

In de meest voorkomende vorm durf je op zes hoog nauwelijks over een galerij te lopen en ga je voor geen goud in een stoeltjeslift of  gondel tijdens de wintersport. Zodra je op hoogte bent lijkt het wel of je naar de grond toe wordt gezogen. In de meest extreme vorm van hoogtevrees durf je zelfs niet op een stoel of een tafel te staan.

Symptomen hoogtevrees:

  • Niet meer helder kunnen denken
  • Verhoogde hartslag/ pijn op de borst
  • Hoge adem/ hyperventilatie
  • Trillen/ zweten
  • Tintelingen/ droge mond/ duizelingen
  • Gevoel flauw te vallen/ dood te gaan

Controle

Als je last hebt van bovengenoemde symptomen, zul je zoals de meeste mensen proberen deze onder controle te krijgen. Dit werkt niet. Het maakt dat je klachten verhevigen.

Wet van Einstein

‘De belangrijkste problemen kunnen niet worden opgelost binnen hetzelfde kader waarin ze gecreëerd zijn’, zo luidt de wet van Einstein. Zoals je rijangst beter niet oplost in de auto en vliegangst beter niet in een vliegtuig, zo los je hoogtevrees beter niet op bovenop het dak van een flatgebouw of in een stoeltjeslift. Maar gewoon in een rustige setting zonder DIRECTE psychische druk van een hoogteavontuur.

Het kan anders

Stel je eens voor hoe je leven eruit ziet zonder zonder angst- en fobieklachten. En de vrijheid die het je geeft. Maar ook hoeveel impact dat heeft op het leven van de mensen die je lief zijn. Hoe geweldig zou het zijn om zonder angst of fobie weer optimaal van het leven te genieten?

Duurzame oplossingen angst en paniek

GROEPSCOACHING is het meest POPULAIR. Meer dan 10.000 mensen kozen eerder voor deze 2 daagse training die uiterst effectief is tegen bloosangst.

ASSERTIVITEITSTRAINING is een aanrader wanneer je ook moeite hebt met NEE zeggen en om voor de belangen van jezelf of je functie op te komen.

PERSOONLIJKE coaching is effectief en een aanrader tegen bloosangst wanneer tijd en privacy belangrijk voor je zijn. Wij adviseren 2 sessies persoonlijke coaching van 2.15 uur.

E-TRAINING ‘afrekenen met bloosangst’ is ideaal wanneer je de voorkeur geeft aan zelfhulp. Het is een uitgebreid pakket en heeft een cliënt-waarderingscijfer van 8.1.

ALLE TRAININGEN

E-TRAINING HOOGTEVREES

Waarom langzaam als het sneller kan…

Met MindTuning™ leer je om je eigen herstelvermogen te mobiliseren. De uitwerking die de toepassing op je heeft blijkt ongekend, zowel in snelheid als duurzaamheid.

Mindtuning™ is door Pieter Frijters in 1992 ontwikkeld om zelf burn-out, stress en niet-reële angsten snel en adequaat op te lossen. Zijn uitgangspunt: ‘Ieder negatief gevoel dat in één keer ontstaat, heeft de potentie om in één keer op te lossen’. Hij coachte meer dan 30.000 mensen.

Aanpak angst & fobie

  • Eerst wordt alle ruis in je brein die angst veroorzaakt opgespoord en met MindTuningoefeningen weggenomen. Vergelijk het met een oude radio die niet goed stond afgesteld op een zender. Zo wordt je brein weer ontvankelijk gemaakt en dringt alles weer helder tot je door. Je paniek blijft dan achterwege en zo kom je weer volledig in je energie.
  • Vervolgens leer je hoe je in de toekomst het ontstaan van angst en fobie voorblijft.

Pak je voordeel!

* Bij groepstraining en 1 op 1 consult krijg je ter ondersteuning GRATIS toegang tot een E-Training pakket naar keuze met duidelijke uitleg en video’s.

Tip om zelf te doen

Hoogtevrees: Het lef om te durven kijken

Meer tips en oefeningen vind je in de boeken van Pieter Frijters.

Naar alle trainingen

Eerst meer video-tips zien?

naar video-tips
EVA over angstEVA over angstLees artikel

Gratis TIPS ontvangen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.