Bel ons

'Ik ben sinds maanden weer energiek en gelukkig'

Burn-out & Stress

Burn-outherstelperiode

Herstel sneller van burn-out dan je eerder voor mogelijk hield.

  • Weiger om thuis onderuit op bank te gaan hangen en te kiezen voor piekerverlof.
    Want, des te minder je doet, des te onrustiger je wordt en des te langer je burn-out blijft.
  • Kies voor een gedegen aanpak die qua tijdsduur goed te overzien is. Want des te langer een therapie duurt, des te langer duurt meestal je herstel.

Kies een aanpak die jou aanspreekt en doe onderzoek naar de ervaring van je arts, coach of therapeut.
Want nog geen 20 jaar geleden waren de specialisten op het gebied van burn-out nog op één hand te tellen. Nu dienen zich iedere week nieuwe instituten, coaches en therapeuten aan die hetzelfde claimen.

Opgeblazen spieren

Burn-out kun je het beste vergelijken met het opblazen van je spieren. Met dagelijks 2 uur trainen van je armspieren, blaas je ze op. Waarschijnlijk ben je na een week niet meer in staat om nog een kop koffie naar je mond te brengen.

Hetzelfde geldt voor je bovenkamer. Wanneer je dagelijks bepaalde groepen hersencellen langdurig belast, gaat het uiteindelijk mis. Je bent dan enkele weken niet meer in staat om te functioneren zoals je dat in redelijkheid graag zou willen. Geef je er teveel aandacht aan of ga je met piekerverlof, dan gaat het langer duren.

Niet alleen van hard werken

Je raakt zelden burn-out van louter hard werken. Teveel concentratie op hetzelfde en daarnaast stress, ergernis, kwaadheid, frustratie, niet assertief genoeg zijn, verdriet of ruzie zijn de ideale combinaties om burn-out te worden. Soms zijn er enkele jaren voor nodig en dan PLOTS ben je burn-out.

Zelf oplossend vermogen

We bezitten allemaal het zelf oplossend vermogen om iets dat ineens ontstaat even snel om te zetten in herstel. MindTuning™ heeft hiervan haar specialisatie gemaakt en verstaat de kunde om jou precies aan de juiste knoppen te laten draaien om het herstel in te zetten. Je bent dan niet in 1 dag helemaal genezen van burn-out. Maar je voelt al snel dat er iets met je is gebeurd en dat je herstel in gang is gezet.

Het juiste gereedschap

In de regel zijn er 2 vervolgsessies nodig, of een groepscoaching of assertiviteitstraining. Je leert al je valkuilen direct herkennen en solide gereedschappen in te zetten om de verandering definitief te verankeren. MindTuning™ is een ‘life changing experience’.

Waarom zo moeilijk

Waarom zo moeilijk doen over burn-out? Behandelprotocollen, huiswerk, bijhouden van een dagboek, meditatieoefeningen, antidepressiva, psychologisch onderzoek, cognitieve gedragstherapie, enz.? Er wordt iets heel ingewikkelds van gemaakt terwijl het een logisch oorzaak en gevolg probleem is.

Hoezo ingewikkeld

Het wordt erg ingewikkeld als je voor je burn-out wekenlang opgenomen moet worden en dagelijks behandeld. Natuurlijk kan dat effect hebben. Maar waarom zou jij je 8 weken vrijwillig laten opsluiten in een kliniek, weg van vrienden en familie? Want als je van aanpakken houdt en snel weer maximaal wilt functioneren zal een directe aanpak eerder je keuze zijn.

Het burn-outbehandelplan

Het burn-outbehandelplan van MindTuning™ is een ‘no nonsens’-aanpak. Een baanbrekende benadering waarvan de effectiviteit zich al meer dan 20 jaar bewijst. Iedere onzekerheid of angst die je herstel in de weg zit, wordt eerst onder handen genomen. 30.000 mensen deden eerder een beroep op MindTuning™. De voorsprong in ervaring op het gebied van burn-out is enorm.

Lees ook:
Wat is MindTuning Boeken van Pieter Frijters

Oplossingen voor Burn-out & Stress

Direct inschrijven

Gratis TIPS ontvangen?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.